Erasmus+ Τύπος Δράσης Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης KA1
Τίτλος σχεδίου «Προωθώντας το τρίπτυχο ?Καινοτομία, έρευνα και πειραματική εφαρμογή με χρήση ψηφιακών εργαλείων? στο Πειραματικό Γυμνάσιο: η Ευρωπαϊκή Διάσταση της Εκπαίδευσης»
Έναρξη 15-06-2015
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του 1ου ΠΠΓΘ στο προτεινόμενο σχέδιο ευρωπαϊκής κινητικότητας συνέβαλλε στην επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη και στην προαγωγή της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Ειδικότερα, οι ικανότητες που αναπτύχθηκαν/βελτιώθηκαν από τους συμμετέχοντες σε κάθε σχεδιαζόμενη δραστηριότητα ήταν οι εξής:
(α) Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων
Οι εκπαιδευτικοί απέκτησαν επιπλέον γνώσεις σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ και την ενσωμάτωση τους σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και εξοικειώθηκαν με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων ως μέσων επικοινωνίας εντός της σχολικής κοινότητας. Έτσι, ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής αναζήτησης πηγών αλλά και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού. Ενίσχυσαν σημαντικά τη δημιουργικότητά τους, καθώς ήρθαν σε επαφή με νέους παιγνιώδεις τρόπους αύξησης των κινήτρων των μαθητών. Παρήγαγαν νέο διδακτικό υλικό ελκυστικό για τους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα απέκτησαν πρακτικές ιδέες για την απλοποίηση της θεωρητικής γνώσης και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών. Οι πιο ?απαιτητικοί? διδάσκοντες ήρθαν σε επαφή με τεχνολογίες αιχμήςαπέκτησαν δεξιότητες εμπλουτισμού της διδασκαλίας με καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία.
(β) Δομημένες επισκέψεις σε σχολεία της Ευρώπης
Πρόκειται για δράσεις που παρέχουν στους εκπαιδευτικούς πολλαπλά ερεθίσματα σε σχέση με όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής. Δύο εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν σχολεία και φορείς της Φινλανδίας και Ισλανδίας και βίωσαν τη σχολική καθημερινότητα. Ήρθαν σε επαφή με καινοτόμες πρακτικές ως προς την εφαρμογή των ΑΠΣ, την αξιοποίηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και την οργάνωση και λειτουργία των σχολικών μονάδων. Μέσα από την πολυδιάστατη ευρωπαϊκή εμπειρία ανέπτυξαν οργανωτικές δεξιότητες αλλά και δεξιότητες διερεύνησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
(γ) Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτόμων εργαλείων ΤΠΕ για τη διδασκαλία της γαλλικής
Ο συμμετέχων, ερχόμενος σε επαφή με τις νέες τάσεις και μεθοδολογίες για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο πλαίσιο του ΚΕΠΑ, αποσκοπεί στην ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών, εστιάζοντας στην ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης και παραγωγής νοημάτων όπως αυτά δηλώνονται στο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο παραγωγής τους, σε γραπτά και προφορικά κείμενα διαφορετικών ειδών λόγου. Ταυτόχρονα στοχεύει στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης του μαθητή καθώς η μαθησιακή διαδικασία συνδέεται άρρηκτα με την ποικιλία μορφών κειμένου που παράγονται στα σύγχρονα περιβάλλοντα επικοινωνίας, δηλαδή με τη χρήση γλωσσικών αλλά και μη γλωσσικών μέσων, πολυμεσικών εργαλείων μάθησης και πολυτροπικών κειμένων, απαραίτητων για την αποτελεσματική επικοινωνία πρωτογενούς εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο ανταποκρίνεται σε ποικίλες μαθησιακές και διδακτικές ανάγκες.
(δ) Ενίσχυση της διαδραστικής μάθησης
Η σύνδεση μουσείου-επιστήμης-κοινωνίας θ συμβάλει στον εμπλουτισμό της μαθησιακής διαδικασίας με διαδραστικά μέσα. Οι συμμετέχοντες εφοδιάστηκαν με γνώσεις και δεξιότητες για την πραγματοποίηση project που εμπλέκουν το μαθητή σε εξωσχολικές δραστηριότητες αυξημένου ενδιαφέροντος και που αποδεικνύουν τη σύνδεση της επιστημονικής θεωρίας με την καθημερινή πράξη, στο πλαίσιο των ΦΕ και των Μαθηματικών.
(ε) Γνωριμία με τη στρατηγική της αειφόρου ανάπτυξης
Η συμμετοχή σε επιμορφώσεις για την αειφόρο ανάπτυξη καταστεί τον συμμετέχοντα εκπαιδευτικό κοινωνό της ευρωπαϊκής ιδέας και ταυτότητας. Ο εκπαιδευτικός που συμμετείχε μπόρεσε να αντιληφθεί σφαιρικά το αειφόρο σχολείο, στο οποίο όλοι μαθαίνουν και δημιουργούν με γνώμονα την προάσπιση του περιβάλλοντος και του δικαιώματος διαβίωσης σε συνθήκες οικονομικής, πολιτιστικής και περιβαλλοντικής αειφορίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός απόκτησε δεξιότητες συνδιαλλαγής σε φλέγοντα ζητήματα που χαρακτηρίζουν την ευρωπαϊκή στρατηγική και το όραμα της Unesco για την εκπαίδευση. Σε κάθε δράση η ανάγκη των συμμετεχόντων να διεπιδράσουν με ευρωπαίους συναδέλφους εξάσκησε τις γλωσσικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την εφαρμογή πειραματικών προσεγγίσεων για την ανάπτυξη της καινοτομίας, την παραγωγή ανοιχτών ψηφιακών πόρων με τη μορφή αποθετηρίων και την ανάπτυξη κοινοτήτων μάθησης και εκπαιδευτικής πρακτικής στην Ευρώπη.
Οι προγραμματισμένες δράσεις χρονολογικά με βάση το σκοπό/ τη θεματική, τον τίτλο, τη χώρα υποδοχής, τη διάρκεια και το διοργανωτή φορέα περιγράφονται παρακάτω:
1. Στόχος: Σύνδεση μουσείου &επιστήμης, ανάπτυξη του επιστημονικού γραμματισμού μέσω της διερευνητικής μάθησης
Τίτλος: Science Museum & School: A Cooperation to improve Teaching, Learning & Discovery
Χώρα: Ιταλία
Διάρκεια: 28/6 έως 4/7/2015
Διοργανωτής: Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Αμαλία Καραμήτρου
2. Στόχος: Ανάπτυξη και αξιοποίηση ψηφιακών και επικοινωνιακών εργαλείων με χρήση αυθεντικών κειμένων για την εκμάθηση της γαλλικής ως ξένη γλώσσα
Τίτλος: Formation pour professeurs et formateurs de FLE ?Didactique et m?thodologie du FLE / FLS?
Χώρα: Γαλλία
Διάρκεια: 18-28/7/2016
Διοργανωτής: Universit? de Franche-Comt?, Besan?on
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Παπανικολάου Ανδρέας
3. Στόχος: Τόνωση της ευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου μέσω της εξοικείωσης με τη στρατηγική της αειφόρου ανάπτυξης
Τίτλος: International Seminar on Education for Sustainable Development (ESD) in relation to UNESCO?s new Global Action Programme on Education for Sustainable Development (GAP/ESD)
Χώρα: Ηνωμένο Βασίλειο
Διάρκεια: 5-7/11/2015
Διοργανωτής: Learning Teacher Network (Partner Network to UNESCO)
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Ιωάννα Τριανταφυλλίδου
4. Στόχος: Ενίσχυση της καινοτομίας σε όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής, Δομημένη επίσκεψη σε σχολικές μονάδες (Ι)
Τίτλος: Structured Study Visit to Schools/Institutes & Training Seminar
Χώρα: Ισλανδία
Διάρκεια: 24-30/04/16 Διοργανωτής: English Matters'
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Ελένη Καλαϊτζίδου ? ΠΕ19 Πληροφορικός
5. Στόχος: Ενίσχυση της καινοτομίας &της δημιουργικότητας, Ανάπτυξη του ψηφιακού γραμματισμού
Τίτλος: Stimulating Creativity and Innovation in the Classroom
Χώρα: Πορτογαλία
Διάρκεια: 27/6/2016-02/07/2016
Διοργανωτής: CREF ? Education, Resources and Training Centre
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Δέσποινα Αυγερινού - ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας
6. Στόχος: Εξοικείωση με νεωτερικές μεθόδους διδασκαλίας: διαδραστική μάθηση
Τίτλος: Interactive Teaching - Using Educational Games in order to Enhance Learner? motivation
Χώρα: Γερμανία (Konstanz)
Διάρκεια: 07-13/11/2016
Διοργανωτής: Eruditus
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Ευθυμία Πέτκου
7. Στόχος: Ενίσχυση της καινοτομίας σε όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής, Δομημένη επίσκεψη σε σχολικές μονάδες (ΙΙ)
Τίτλος: Structured Study Visit to Schools/Institutes & Training Seminar
Χώρα: Φινλανδία
Διάρκεια: 08-14/05/2016 07-13/10/2017
Διοργανωτής: English Matters'
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε: Μαρία Μιτσιάκη