Όμιλος «Μιλώντας με ΝΟΗΜΑ»
Κατά τη διάρκεια του ομίλου μέσα από ντοκιμαντέρ και ταινίες αναζητήσαμε και συζητήσαμε για συνήθειες και αξίες χαρακτηριστικές της κοινότητας των Κωφών αλλά και για τα προβλήματα προσβασιμότητας που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Έτσι εκτός από την εκμάθηση βασικού λεξιλογίου επικοινωνίας, συμμετείχαμε στο Πρόγραμμα Company Junior του Junior Achievement Greece, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και αφορά τη δημιουργία μαθητικής εικονικής επιχείρησης (https://jagreece.org/programs/companyjunior). Η ομάδα αποφάσισε να συμμετέχει και στον Τελικό Διαγωνισμό του προγράμματος με την πρόταση που θα βρείτε στον σύνδεσμο https://bit.ly/3MEuHaS.
Υπεύθυνη ομίλου: Α. Μακαρώνα
ΟΜΙΛΟΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
1ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σχoλικού έτους 2021-2022
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙ ΟΜΙΛΩΝ
ΔΗΛΩΣΗ ΟΜΙΛΩΝ
Όμιλοι Δημιουργικότητας και Αριστείας σχ. έτους 2014-2015
Όπως ορίζεται στο νέο νόμο για τη λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, από το σχολικό έτος 2012-2013 συγκροτήθηκαν σ? αυτά Όμιλοι δημιουργικότητας και αριστείας, με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών σε γνωστικούς τομείς όπως η γλώσσα, οι φυσικές επιστήμες, η λογοτεχνία και λοιπά πεδία όπως το θέατρο, η δημοσιογραφία, ο αθλητισμός κ.ά.
Η λειτουργία των Ομίλων αρχίζει στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους. Οι όμιλοι θα λειτουργούν μία ή δύο φορές την εβδομάδα, για δύο διδακτικές ώρες τη φορά, από 14.20 έως 16.00.
Κάθε όμιλος θα έχει 11 έως 20 μαθητές, από μία ή περισσότερες τάξεις του σχολείου, ή και γειτονικών σχολείων. Η επιλογή των μαθητών που συμμετέχουν στους Ομίλους γίνεται με τεστ ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθεί έως 2 Ομίλους.
Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε μαθητής αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 ετησίως, ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας των Ομίλων), λαμβάνει πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Η εγγραφή των μαθητών στους ομίλους για μαθητές που φοιτούν στις δημόσιες σχολικές μονάδες μιας ορισμένης γεωγραφικής περιοχής γίνεται με απόφαση του ΕΠ.Ε.Σ. του Π.Π.Σ., ύστερα από αίτηση των ασκούντων τη γονική μέριμνα στο ΕΠ.Ε.Σ. και με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτά ο μαθητής.
Δηλώσεις ενδιαφέροντος από τους κηδεμόνες των μαθητών για τη συμμετοχή σε Ομίλους, υποβάλλονται μέχρι 30/9/2014 ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: http://1gym-peir-thess.thess.sch.gr/autosch/joomla15/ Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθεύονται το σχετικό έντυπο από το σχολείο.
ΟΜΙΛΟΙ
Α/Α
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ
|
Ώρες/Εβδ
|
1
|
"Δημοσιογράφοι εν δράσει: Όμιλος ελληνικής γλώσσας, ρητορικής και δημοσιογραφίας"
|
Καραμήτρου Αμαλία,ΠΕ02-Μητσιάκη Μαρία,ΠΕ02
|
4
|
2
|
Βιωματικό Εργαστήρι Ελληνικού Πολιτισμού
|
Καλογερίδου Ουρανία,ΠΕ02
|
2
|
3
|
Όμιλος Μαθηματικών και Αστρονομίας: ?Astromath?
|
Τριανταφυλλίδου Ιωάννα,ΠΕ03
|
2
|
4
|
MODEL UNITED NATIONS: DO YOU WANT TO BE A DIPLOMAT?
|
ΑυγερινούΔέσποινα,ΠΕ06
|
2
|
5
|
Όμιλος Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Γαλλικών μέσα από κείμενα, από τη γραμματική και την γαλλική κουλτούρα.
|
Παπανικολάου Ανδρέας,ΠΕ05
|
4
|
6
|
Όμιλος Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Γερμανικών μέσα από κείμενα, από τη γραμματική και την γερμανική κουλτούρα.
|
Ελένη Δολαπτσή,ΠΕ07
|
4
|
7
|
Όμιλος Θεάτρου:" οι μαθητές ποιούν ήθος "
|
Παπαδοπούλου Ζ, ΠΕ01,Αβραμίδου Σ,ΠΕ16
|
4
|
8
|
?Νέα Γενιά και ψηφιακή κουλτούρα: Πιστοποίηση μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ?
|
Καλαϊτζίδου Ε.,ΠΕ19
|
2
|
9
|
Σχολική και Κοινωνική Ζωή και Επαγγελματικός Προσανατολισμός με ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης
|
Κυπριανίδου Μαρία,ΠΕ19
|
2
|
10
|
Όμιλος ρυθμικής γυμναστικής: δημιουργώ χορεύοντας!
|
Δράκου Αμαλία,ΠΕ11
|
2
|
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΙΛΩΝ 2014-2015
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ
|
Αμαλία Καραμήτρου
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ02 (Φιλολόγων)
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ (συνεργασία)
|
Μαρία Μητσιάκη
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ02 (Φιλολόγων)
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
«Δημοσιογράφοι εν δράσει»: Όμιλος Ελληνικής Γλώσσας, Ρητορικής και Δημοσιογραφίας
|
ΤΑΞΗ
|
Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου & Λυκείου
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
- Γνωριμία με ποικίλα κειμενικά είδη
- Παραγωγή και μετασχηματισμός κειμενικών ειδών
- Θεωρίες επικοινωνίας
- Θεωρίες Πολιτισμού
- Επικοινωνία & δημοσιογραφία
- Βασικές δημοσιογραφικές αρχές
- Έντυπη δημοσιογραφία (είδη, ιστορία)
- Διαδικασία έκδοσης ενός εντύπου (εφημερίδας, περιοδικού) ? Διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικής εφημερίδας
- Αρχισυνταξία
- Αρθρογραφία : Το σχόλιο και η είδηση
- Συνέντευξη : Μορφές - Τεχνική
- Επιμέλεια κειμένου
- Προφορική επικοινωνία : ραδιοφωνική & τηλεοπτική εκπομπή (ιστορική αναδρομή)
- Διαδικασία δημιουργίας μιας ραδιοφωνικής/ τηλεοπτικής εκπομπής/ενός ενημερωτικού εντύπου : ειδικότητες/επαγγέλματα που εμπλέκονται
- Διεξαγωγή δημοσιογραφικής έρευνας
- Στοιχεία κοινωνικών επιστημών
- Ραδιόφωνο/τηλεόραση : Γλωσσικά και παραγλωσσικά στοιχεία επικοινωνίας
- Απόκτηση γνώσεων πάνω σε προγράμματα γραφιστικής και δημιουργίας ιστοσελίδων
- Έκδοση εφημερίδας & δημιουργία μαθητικού ηλεκτρονικού
- Τεχνικές ανάπτυξης επιχειρηματολογίας- ρητορικού λόγου
- Οι συναντήσεις εργασίας θα έχουν σεμιναρικό και εργαστηριακό χαρακτήρα.
|
ΩΡΕΣ
|
Δύο ώρες
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
- ?Αποσπάσματα ελληνικών & ξένων μονογραφιών σχετικών με τα παραπάνω θέματα
- ?Εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας Γυμνασίου και Λυκείου
- ?Ηλεκτρονικοί γλωσσικοί πόροι
- ?Έγκυρο διαδικτυακό υλικό
- ?Βίντεο
- ?Φύλλα εργασίας
- ?Μελέτες περίπτωσης
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
ΒΑΣΙΚΟΙ
- ?Καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων
- ?Βελτίωση ικανότητας παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου
- ?Ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ
- ?Να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές/μαθήτριες βιωματικές και ανακαλυπτικές μεθόδους απόκτησης της γνώσης
- ?Να μάθουν να υποστηρίζουν έγγραφα ή/και προφορικά την προσωπική τους άποψη
- ?Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία δημοσιοποίησης των θέσεων τους
- ?Να κατανοήσουν τον ρόλο της υγιούς δημοσιογραφίας σε μια δημοκρατική κοινωνία
- ?Να μάθουν να ελέγχουν την εγκυρότητα των πληροφοριών, όπως και να αξιολογούν κείμενα και πληροφορίες που κυκλοφορούν στα ΜΜΕ
- ?Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, την παρατηρητικότητά τους και να ευαισθητοποιηθούν σε καίρια κοινωνικά ζητήματα
- ?Να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντά τους για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τις ξένες γλώσσες, κ.λ.π.
- ?Να γνωρίσουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τον δημοσιογραφικό χώρο
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
- Φύλλα εργασίας, Έντυπο και Ηλεκτρονικό υλικό (συνεργασία στην έκδοση της σχολικής εφημερίδας)
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κλπ
|
- ?Πανεπιστημιακά Τμήματα
- ?Ερευνητικούς φορείς
- ?Ραδιοτηλεοπτικούς & ραδιοφωνικούς σταθμούς
- ?Μ.Κ.Ο.
- ?Επικοινωνία με εκπροσώπους του δημόσιου βίου και της πνευματικής ζωής, κλπ
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
Μαρία Μητσιάκη
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ 02 (Φιλολόγων)
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
Δημοσιογράφοι εν δράσει: Όμιλος παραγωγής κειμένων, ρητορικής και δημοσιογραφίας
|
ΤΑΞΗ
|
Α΄, Β΄ & Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Κατά την υλοποίηση του ομίλου αριστείας γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου πρόκειται να:
? εμπλακούν σε δραστηριότητες σύνθεσης προφορικών και γραπτών κειμένων διαφορετικού κειμενικού είδους (περιγραφή, αφήγηση, επιχειρηματολογία)
? εξοικειωθούν με την παραγωγή ποικίλων τύπων προφορικών και γραπτών κειμένων (π.χ. ανακοινώσεις, προσωπικές αφηγήσεις, κείμενα γνώμης, γελοιογραφίες, γραφήματα, δελτία καιρού, διαγράμματα, διαλέξεις, διάλογοι, κοινωνικές διαφημίσεις, διηγήματα, δοκίμια, ειδήσεις, επιστολές, επιφυλλίδες, έρευνες, ηλεκτρονικά μηνύματα, ημερολόγια, κόμικς, παραμύθια, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις, ταινίες μικρού μήκους κτλ.)
? εξασκηθούν στην κωδικοποίηση, εφαρμογή και παρουσίαση των απόψεων, γνώσεων και στάσεών τους σε κοινωνικά θέματα της επικαιρότητας, π.χ. ενδοσχολική βία, οικολογική συνείδηση, μορφές τέχνης, ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά προβλήματα (λ.χ. φτώχεια, καταπίεση), ενημέρωση και ασφάλεια στο διαδίκτυο κτλ.
? αποκτήσουν δεξιότητες έκφρασης στον προφορικό και γραπτό λόγο αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη δημιουργική τους έκφραση
? αναπτύξουν την ικανότητα της αυτοδιόρθωσης, προκειμένου να παραγάγουν κείμενα επικοινωνιακά και λειτουργικά κατάλληλα
? αναδείξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις τους κατά την παραγωγή πολυτροπικών κειμένων που συνοδεύονται από εικόνα (π.χ. σκίτσο, γελοιογραφία, κόμικς κτλ.) και ήχο (π.χ. τραγούδι, μουσική κτλ.)
? αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να υιοθετήσουν στάσεις που αφορούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ατόμων
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ως παραγωγοί προφορικού και γραπτού λόγου θα πρέπει να είναι σε θέση να:
? επιλέγουν το πλαίσιο επικοινωνίας και τους πιθανούς αποδέκτες των κειμένων τους και να κάνουν χρήση επικοινωνιακών στρατηγικών κατάλληλων για το εκάστοτε πλαίσιο επικοινωνίας
? σχεδιάζουν τα βασικά σημεία που θα χρησιμοποιήσουν στο κείμενό τους
? προβάλλουν τη δική τους οπτική σε σχέση με ένα θέμα
? υιοθετούν τα γλωσσικά μέσα και τους γλωσσικούς μηχανισμούς που αναδεικνύουν την ταυτότητά τους ως παραγωγών του γραπτού ή/και προφορικού κειμένου, να χρησιμοποιούν, δηλαδή, την κατάλληλη φρασεολογία για να δομήσουν την ταυτότητά τους ως ομιλητών και ομιλητριών
? κατανοούν την προθετικότητα διαφορετικών κειμένων και υιοθετούν κριτική στάση απέναντι στα νοήματα που θέλουν να εκφράσουν έμμεσα ή άμεσα
? χρησιμοποιούν το κατάλληλο για την περίσταση λεξιλόγιο και τις ορθές γραμματικές δομές (να εφαρμόζουν τους απαραίτητους γραμματικούς κανόνες, χρησιμοποιώντας χρηστικά βοηθήματα (λεξικά, πίνακες κλίσεων, γραμματικές) για να επαληθεύσουν τις επιλογές τους)
? επιχειρηματολογούν προφορικά και γραπτά για επίκαιρα θέματα, χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα πειθούς ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο
? αξιολογούν την ποικιλότητα και την πολυτυπία που χαρακτηρίζει τα προφορικά και γραπτά κειμενικά είδη σε συνδυασμό με την προθετικότητα και την αποτελεσματικότητά τους
? αποτιμούν τις πολλαπλές ερμηνείες που μπορεί να προσλάβει ένα κείμενο σε σχέση με τους αποδέκτες του
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
Η μεθόδευση του ομίλου Γλώσσας είναι ευέλικτη και συνδέεται άμεσα με τα ενδιαφέροντα, τις στάσεις και τις κλίσεις των μαθητών. Για το λόγο αυτό, δεν προτείνονται συγκεκριμένες ώρες ενασχόλησης ανά θεματική ενότητα. Ωστόσο, η διαπραγμάτευση της κάθε θεματικής ενότητας πρόκειται να περιλαμβάνει τις εξής φάσεις:
Φάση 1η: Προβληματισμός, ενημέρωση, κατάθεση απόψεων, συζήτηση σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα
Φάση 2η: Καθορισμός των κειμενικών τύπων και των κειμενικών ειδών που θα αναλάβουν να συνθέσουν οι μαθητές και μύηση στις γραμματικοσυντακτικές, λεξιλογικές και υφολογικές συμβάσεις τους
Φάση 3η: Λήψη ανάδρασης από σχετιζόμενα πρόσωπα και φορείς (επισκέψεις, ενημερώσεις κτλ.)
Φάση 4η: Παραγωγή/σύνθεση κειμένων
Φάση 5η: Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση
Φάση 6η: Κατασκευή ιστοσελίδας και δημοσίευση των κειμένων
Τα παραγόμενα κείμενα θα προκύπτουν μέσω της ομαδικής αλλά και της ατομικής ενασχόλησης των μαθητών. Καθώς, όμως, για την καταγραφή των προφορικών κειμένων (κοινωνικές διαφημίσεις, ταινίες μικρού μήκους, αφήγηση ιστορίας κτλ.) απαιτείται μαγνητοφώνηση ή βιντεοσκόπηση, θα πρέπει να δοθεί άδεια από τους γονείς των μαθητών.
Ενδεικτική παρουσίαση της θεματικής ενότητας «Ενδοσχολική βία»
Φάση 1η: Συζήτηση γύρω από το θέμα της ενδοσχολικής βίας-κατάθεση απόψεων σχετικά με τα αίτια που την προκαλούν και τις συνέπειες που επιφέρει-Ανάλυση του φαινομένου με βάση τη δομή της σημερινής κοινωνίας-Ενίσχυση της ενημέρωσης των μαθητών με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού (ταινίες, τραγούδια, τηλεοπτικά σποτ κτλ.)
Φάση 2η: Καθορισμός του είδους των κειμένων που θα αναλάβουν να συνθέσουν οι μαθητές (επιχειρηματολογία) και των συγκεκριμένων κειμενικών τύπων: αφίσα, κοινωνική διαφήμιση, άρθρο, συνέντευξη, κόμικς. Μύηση στις συμβάσεις του κάθε είδους: τρόποι αιτιολόγησης των απόψεών τους, χρήση κατάλληλου λεξιλογίου, ελλειπτικός (αφίσα, κοινωνική διαφήμιση) vs. αναλυτικός λόγος (κείμενο γνώμης/άρθρο, συνέντευξη), επίσημος (γραπτός) vs. καθημερινός (προφορικός) λόγος, έμμεση ή άμεση έκφραση των απόψεων (χρήση ενεργητικής/παθητικής φωνής, υπόταξης) κτλ.
Φάση 3η: Λήψη ανάδρασης: επίσκεψη στο Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Σείριος, ενημέρωση, συμμετοχή σε βιωματικές δράσεις
Φάση 4η: Καθοδηγούμενη παραγωγή/ σύνθεση κειμένων
Φάση 5η: Αξιολόγηση των παραγόμενων κειμένων από τους ίδιους τους μαθητές με τη διακριτική συμβολή της διδάσκουσας και με βάση συγκεκριμένα προκαθορισμένα κριτήρια σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους
Φάση 5η: Ανάρτηση κειμένων στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Υλικό από έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές, βιωματικές δράσεις
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
Εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του ομίλου με τα παραγόμενα κείμενα. Η ιστοσελίδα διαμορφώθηκε από τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2013-2014: http://omilosglwssas.wix.com/1oppgth
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
Συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται στις υπό διερεύνηση θεματικές (π.χ. οικολογία, γλώσσα, κτλ.), Επίσκεψη σε ραδιοφωνικό σταθμό και εφημερίδα της πόλης.
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
ΚΑΛΟΓΕΡΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ 02 (Φιλολόγων)
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
|
ΤΑΞΗ
|
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Η βιωματική προσέγγιση της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Η προσέγγιση του ελληνικού πολιτισμού, και ειδικότερα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, με βιωματικό τρόπο και η κατάδειξη της συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα. Η βαθύτερη κατανόηση και αξιοποίηση των ιστορικών πηγών, και μάλιστα των μη γραπτών. Η συγκριτική μελέτη και κριτική διαφορετικών μέσων ενημέρωσης και μάθησης (ντοκιμαντέρ, ιστοσελίδες, φωτογραφίες, αρχαιολογικά ευρήματα κ.ά.). Η αυτενέργεια μέσω της υπόδυσης ρόλων και της ανάπτυξης εφαρμογών και η προβολή μέρους των μαθησιακών αποτελεσμάτων στην κοινωνία του σχολείου.
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
2014
14/10: Γνωριμία
21/10, 4/11: γραφή, Γραμμική Β-αλφάβητα
11,18/11: αγγεία
25/11, 2/12: όπλα-κομμώσεις
9,16/12: όπλα, κομμώσεις (εφαρμογές)
2015
13,20/1: τρόποι επικοινωνίας
27/1,3/2: διατροφή
10,17/2: ενδυμασία
24/2, 3/3: συναλλαγές και νομίσματα
10,17/3: παιχνίδια και αθλητικοί αγώνες
31/3,21/4: τέχνη
28/4,5/5: προετοιμασία μικρών δρώμενων
12/5: αρχαιοκαπηλεία
|
ΩΡΕΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Φύλλα εργασίας/ εργαλεία Web 1 & 2/ έντυπη και διαδικτυακή βιβλιογραφία
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
Θεατρικά δρώμενα στον χώρο του σχολείου/ φωτογραφικό λεύκωμα τεκμηρίωσης των εφαρμογών
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ «Astromath»
|
ΤΑΞΗ
|
Β΄(κατά προτεραιότητα)
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
20
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Οι στόχοι ως προς τα μαθηματικά είναι α) να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα διαγωνιστικά μαθηματικά β) να διασκεδάσουν με μαθηματικά μέσα από γρίφους, παράδοξα και μαθηματικές κατασκευές με ή χωρίς χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ως προς την Αστρονομία στόχοι είναι α) η γνωριμία με το ηλιακό σύστημα με χρήση λογισμικού προσομοίωσής του β) η αναζήτηση εννοιών σχετικές με το διάστημα που ενδιαφέρουν τους μαθητές γ) βιωματική μάθηση μέσα από παρατήρηση με οπτικό τηλεσκόπιο στο αστεροσκοπείο του Α.Π.Θ.
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Οι μαθητές θα εμβαθύνουν στον κόσμο των μαθηματικών και παράλληλα μέσα από την Αστρονομία θα έρθουν σε επαφή με ένα ενδιαφέρον αντικείμενο το οποίο δεν έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα στο Γυμνάσιο
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
Οκτώβρης-Νοέμβρης: Διαγωνιστικά Μαθηματικά και προετοιμασία για το διαγωνισμό «ο Θαλής»- Εισαγωγή στην Αστρονομία, το πλανητικό μας σύστημα, οι πλανήτες και οι κινήσεις τους (λογισμικό ?Solar system 3D Simulator?)
Νοέμβρης-Δεκέμβρης: Διαγωνιστικά Μαθηματικά, προετοιμασία για το διαγωνισμό «ο Ευκλείδης»- Άρης, Κρόνος, Δίας, αστεροειδείς
Δεκέμβριος-Ιανουάριος: Διαγωνιστικά μαθηματικά ? Η Γή ως πλανήτης-Η Σελήνη (Εκλείψεις, φάσεις, κινήσεις), επιδράσεις στη Γη.
Ιανουάριος-Φεβρουάριος: Μαθηματικοί Γρίφοι, ομαδικά παιχνίδια γρίφων, συμμετοχή στο διαγωνισμό Μαθηματικής Λογικής και Σκέψης- Ο Ήλιος, προετοιμασία για το διαγωνισμό αστρονομίας
Φεβρουάριος-Μάρτιος: Καθημερινά προβλήματα και γρίφοι, μαθηματικές κατασκευές- Αστρονομική παρατήρηση στο αστεροσκοπείο του Α.Π.Θ.
Απρίλιος-Μάιος: Μαθηματικές κατασκευές με υπολογιστή, μοτίβο, οφθαλμαπάτες- Πέρα από το πλανητικό μας σύστημα (πιθανή διοργάνωση αστροπάρτυ με την συνδρομή του ομίλου φίλων αστρονομίας Θεσσαλονίκης)
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Θέματα Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. , Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής Εταιρία Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου, υπό διαμόρφωση διδακτικό υλικό
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
Αστεροσκοπείο (Φυσικό Τμήμα) Α.Π.Θ., Όμιλος Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ06ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
MODEL UNITED NATIONS: DO YOU WANT TO BE A DILPOMAT?
|
ΤΑΞΗ
|
Α, Β, Γ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΗ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ (MODELUNITEDNATIONS)
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ-ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΛΛΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ - ΧΩΡΩΝ
- ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ? ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΓΕΤΙΚΩΝ-ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
- ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ
- ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ (ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΑΦΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΙΣΤΟΡΙΑ Κ.ΛΠ)
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΟ MODELUNITEDNATIONS (MUN) ΑΠΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΠΘ
- ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΞΕΝΟΥΣ, ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΟΜΙΛΙΕΣ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ, ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ MUN ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟ GROUP ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΠΘ, ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ
|
ΕΛΕΝΗ ΔΟΛΑΠΤΣΗ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΠΕ07
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
Απόκτηση ΚΠΓ Α1-Α2
|
ΤΑΞΗ
|
Α,Β,Γ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
12-15
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Η Απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
Οι μαθητές μέσα από διάφορες ασκήσεις, προσωπικό υλικό και παλιά θέματα θα εξοικειωθούν με τον τρόπο εξέτασης που απαιτείται για την απόκτηση του Πτυχίου.
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Προσωπικό διδακτικό υλικό
Ιντερνέτ
Θέματα περασμένων εξετάσεων
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.
|
|
ΑΛΛΟ
|
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
Ζηνοβία Παπαδοπούλου/ Αβραμίδου Σμαρώ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ01/ ΠΕ16
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
<Οι Μαθητές ήθος ποιούν> (ηθοποιός/ Θέατρο)
|
ΤΑΞΗ
|
Α, Β, Γ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
Ο ελάχιστος αριθμός είναι αυτός που προβλέπει ο νόμος για να λειτουργήσει ο όμιλος και ο μέγιστος είναι 20 για να μπορέσουν να αξιοποιηθούν όλοι ισοδύναμα και να υπάρχει μια καλή συνεργασία ανάμεσα στους συμμετέχοντες.
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Οι μαθητές θα γνωρίσουν το θεατρικό έργο με το οποίο θα ασχοληθούμε καθώς και τον δημιουργό του, θα συγκρίνουν την εποχή που γράφτηκε με την σημερινή και θα ψάξουν για διαχρονικά στοιχεία. Θα συνεργαστούν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση και θα διδαχτούν από αυτήν.
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Οι μαθητές θα μάθουν να συνεργάζονται αλλά και να βοηθούν ο ένας τον άλλον στο να κατανοήσουν ένα κείμενο, μια κατάσταση, μια εποχή. Θα κοινωνικοποιηθούν και θα εξωτερικεύσουν στοιχεία του χαρακτήρα τους. Τέλος θα χρησιμοποιήσουν την φαντασία τους και την καλλιτεχνική τους φύση για να εκφραστούν.
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
Γνωριμία με τον όμιλο, χωρισμός σε ομάδες εργασίας και συλλογή πληροφοριών για τον συγγραφέα και το θεατρικό έργο.
Κατανόηση και διαχωρισμός του έργου σε θεματικές εννοιολογικές ενότητες και διανομή ρόλων.
Εκμάθηση ρόλων και πρακτική άσκηση αυτών.
Σκηνοθεσία, σκηνικά, κουστούμια.
Παρουσίαση θεατρικού.
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
4
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Θεατρικό έργο, διαδίκτυο, θεατρικές ομάδες.
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
Θεατρική παράσταση.
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, μουσική ομάδα του σχολείου, θεατρικές ομάδες
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ
|
ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ19
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
ΤΠΕ
|
ΤΙΤΛΟΣ
|
?Νέα Γενιά και ψηφιακή κουλτούρα: Πιστοποίηση μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ και σύγχρονες εφαρμογές?
|
ΤΑΞΗ
|
Α, Β, Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
|
ΩΡΕΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
2
|
Σύντομη περιγραφή της παραπάνω πρότασης δημιουργίας ομίλου
Σκοπός και στόχοι του ομίλου:
Ο σκοπός του ομίλου είναι διττός. Η μία συνιστώσα δημιουργίας του ομίλου είναι η συμμετοχή των μαθητών σε θεσμικές δράσεις κατοχύρωσης προσόντων, απαραίτητων μελλοντικά για την επαγγελματική τους εξέλιξη, όπως το έργο «Πιστοποίηση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ» που χρηματοδοτείται από το Ε.Π «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» που υλοποιεί το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, φορέας εποπτευόμενος από το Υπουργείο Παιδείας και η δεύτερη η αναγκαιότητα του κοινωνικού γραμματισμού του νέου που εμπεριέχει ως προϋπόθεση την ψηφιακή συμμετοχή και η οποία επιτυγχάνεται μέσα από τον ψηφιακό γραμματισμό, το γραμματισμό των μέσων και το γραμματισμό της πληροφορίας.
Χαρακτηριστικά της ομάδας συμμετεχόντων στον όμιλο:
Οι μαθητές του Γυμνασίου αλλά και Λυκείου μπορούν να συμμετέχουν στον όμιλο αφού η πιστοποίηση στην τρέχουσα φάση αφορά μαθητές απόφοιτους Γυμνασίου.
Ποιες μαθησιακές ανάγκες καλύπτονται με τη δράση του ομίλου σε επίπεδο γνωστικό:
Σύμφωνα με το ίδιο το έργο της πιστοποίησης, «?Το μαθησιακό πλαίσιο για την απόκτηση των στοχευόμενων ικανοτήτων δεν αντιστοιχεί αποκλειστικά στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής. Οι διαθεματικές δραστηριότητες ωστόσο, μπορούν να συμβάλουν στην απόκτηση ικανοτήτων αξιοποίησης των ΤΠΕ και στην υιοθέτηση υπεύθυνων στάσεων για τη χρήση τους. Το παρόν έργο είναι έργο αξιολόγησης και πιστοποίησης ικανοτήτων ΤΠΕ. Δεν δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την απόκτηση αυτών των ικανοτήτων. Επικεντρώνειται στην ανάπτυξη ενός πρότυπου συστήματος πιστοποίησης ικανοτήτων, που είναι σε θέση πραγματικά να αξιολογεί τους μαθητές ως προς τις ικανότητες αξιοποίησης ΤΠΕ με βάση διεθνή πρότυπα ? χωρίς να προσαρμόζει τις δοκιμασίες που υποβάλει τους μαθητές στις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτοί τις απέκτησαν.», η γνωστική διαδικασία ξεφεύγει από το καθιερωμένο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των ΤΠΕ στο σχολείο.
Ένα πιο διευρυμένο και ελεύθερο πλάνο ανάπτυξης γνώσεων σχετικά με τις ΤΠΕ και την Τεχνολογία καθώς και με την επιστήμη της Πληροφορικής, θα είναι η αρένα του ομίλου. Με ανακαλυπτική μέθοδο που θα ακουμπά σε ήδη προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών που μπορεί να αποκτήθηκαν και έξω από το χώρο του σχολείου και οι οποίες είτε δεν έχουν που να ακουμπήσουν για να αξιοποιηθούν ή προσανατολίζονται σε άσκοπα και επικίνδυνο μονοπάτια είτε δεν έχουν το γνωστικό υπόβαθρο επιστημονικής και διαθεματικής τεκμηρίωσης ο όμιλος θα στοχεύσει σε μαθησιακές διαδικασίες εποικοδομητικές στα 3 επίπεδα του ψηφιακού γραμματισμού, του γραμματισμού των μέσων και της πληροφορίας. Σ? ένα πιο ευρύ φάσμα από αυτό της πιστοποίησης θα αγγίξει παράλληλα ενδιαφέροντα των νέων όπως προγραμματισμός σε κινητά τηλέφωνα, δημιουργία ιστοσελίδων, ρομποτική. Ωστόσο στον όμιλο θα αναπτυχθούν ικανότητες αξιοποίησης ΤΠΕ που σχετίζονται με τη δυνατότητα των μαθητών να διεκπεραιώνουν έργα όπως σύνδεση κι αποσύνδεση σε ένα δικτυωμένο περιβάλλον, οργάνωση δεδομένων σε αρχεία και φακέλους σε διάφορα αποθηκευτικά μέσα, διαμόρφωση ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. σε αρχεία κειμένου, εικόνας ή παρουσίασης), εφαρμογή σωστών πρακτικών αναζήτησης πληροφορίας στο διαδίκτυο, προσπέλαση πηγών στο διαδίκτυο και συλλογή πρωτότυπων δεδομένων κα.
Ποιες μαθησιακές ανάγκες καλύπτονται με τη δράση του ομίλου σε επίπεδο στάσεων και δεξιοτήτων:
Να αναπτύσσει ο μαθητής στάσεις και συνήθειες καλής χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ στην καθημερινή του ζωή, στο σχολικό και στο ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζει, να υιοθετεί υπεύθυνη στάση απέναντι στην πνευματική ιδιοκτησία, να εφαρμόζει και να υιοθετεί πρακτικές ασφαλούς χρήσης υπηρεσιών και εφαρμογών του διαδικτύου αλλά και ορθή πρακτική σε θέματα ιδιωτικότητας στον προσωπικό ψηφιακό του χώρο σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, να αποφασίζει όταν πρέπει μαζί με άλλους ή μόνος του ποιο ψηφιακό εργαλείο να επιλέξει και να χρησιμοποιήσει, να είναι σε θέση να αξιοποιεί δημιουργικά τις ΤΠΕ στη σχολική και μη καθημερινότητά του. Να μπορεί να αξιοποιεί το διαδίκτυο, να δημιουργεί ψηφιακό υλικό που χρειάζεται ή θέλει, να κρίνεται και να κρίνει αλλά να αντιλαμβάνεται τους κινδύνους που ελλοχεύουν, να σέβεται τον άλλον και την πνευματική ιδιοκτησία, να κρίνει πριν αποφασίσει, να αξιοποιεί την ομότιμη μάθηση μέσω των ψηφιακών κοινοτήτων που θα συμμετέχει με κανόνες.
Αναμενόμενα αποτελέσματα / διαδικασίες αξιολόγησης σε επίπεδο συμμετεχόντων και σε επίπεδο ομίλου ? ομάδας:
Η δημιουργία του ομίλου στοχεύει στην βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των ΤΠΕ προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα της καθημερινής ζωής των μαθητών, του υπάρχοντος μαθησιακού περιβάλλοντος του σχολείου, ενώ θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και γνώσεις. Επίσης στοχεύει εκτός από το γνωστικό κομμάτι, σε επίπεδο δεξιοτήτων και υπεύθυνων ατομικών και κοινωνικών στάσεων στη χρήση των ΤΠΕ.
Οι διαδικασίες αξιολόγησης κατά τη διάρκεια δράσης του ομίλου μπορούν να οδηγήσουν σε ανατροφοδότηση και βελτίωση του τρέχοντος σχεδίου ή αλλαγές όπου κρίνονται αναγκαίες. Η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του ομίλου μπορεί να γίνεται με καταγραφή και παρακολούθηση των συζητήσεων της ομάδας μέσα από τα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας και με ερωτηματολόγια. Επίσης μπορεί να γίνεται και ένας ανοιχτός διάλογος ώστε να μπαίνουν θέματα που προκύπτουν άμεσα.
Η τελική αξιολόγηση του ομίλου είναι πολύ σημαντική γιατί αποτελεί εργαλείο εμπειρίας για περαιτέρω εφαρμογή στην τάξη. Τα κριτήρια αξιολόγησης μπορεί να αφορούν κριτήρια περιεχομένου (συνάφεια πρότασης, ποιότητα αποτελεσμάτων/βιωσιμότητα, καινοτομία) και κριτήρια υλοποίησης (συνοχή της ομάδας και μέθοδοι προσέγγισης μαθητών με τις ΤΠΕ, προβλήματα επικοινωνίας μαθητών και άλλων χρηστών μεταξύ τους, ο ρόλος του δασκάλου κ.α.).
Αναλυτικό πρόγραμμα δράσεων / διδασκαλίας:
- Προετοιμασία για την «Πιστοποίηση Μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ» http://com2cert.cti.gr/ μέσα από ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πιστοποίησης.
- Γνωριμία με βασικές αρχές και εργαλεία σχεδίασης ιστοσελίδων
- Γνωριμία με εκπαιδευτικά λογισμικά σχεδίασης εφαρμογών για φορητές συσκευές (Android smartphones και tablets) (app inventor)
- Γνωριμία με τις αρχές ρομποτικής ? Εφαρμογή
Συνεργασία με φορείς:
Δημοκρίτειο πανεπιστήμιο
Παραδοτέα:
Επιπλέον υλικό / ερωτήσεις ? ασκήσεις για την «Πιστοποίηση Μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΤΠΕ»
Σχεδίαση ιστοσελίδας από τους μαθητές για θέμα που αφορά το σχολείο και τα ενδιαφέροντά τους
Σχεδίαση εφαρμογής για φορητές συσκευές
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
|
ΑΜΑΛΙΑ ΔΡΑΚΟΥ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΠΕ11
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ
|
ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
|
ΤΑΞΗ
|
ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΤΑΞΕΙΣ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
|
ΣΤΟΧΟΙ
|
Στόχοι ψυχοκινητικού το?έα
` Ανάπτυξη των αντιληπτικών και συντονιστικών ικανοτήτων
` Ανάπτυξη σύνθετων και περίπλοκων κινητικών δεξιοτήτων
` Ανάπτυξη της κινητικής δη?ιουργικότητας
Στόχοι συναισθη?ατικού το?έα
` Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοπειθαρχίας, θετικής αυτοαντίληψης,
αυτοπεποίθησης, θάρρους, θέλησης, υπο?ονής και επι?ονής
` Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, υπευθυνότητας και
αλληλοβοήθειας
Στόχοι γνωστικού το?έα
` Κατανόηση της έννοιας του ρυθμού σε όλες τις εκφάνσεις του
` Κατανόηση της επίδρασης της γυμναστικής αλλά και της μουσικής στην ανθρώπινη υγεία
` Κατανόηση των αισθητικών στοιχείων της κίνησης
|
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, υπευθυνότητας, αυτοπειθαρχίας, θέλησης, θάρρους, υπο?ονής και επι?ονής
Καλλιέργεια της νοοτροπίας ότι ο αθλητισμός είναι τρόπος ζωής
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
|
Πρακτική εξάσκηση στην τεχνική οργάνων ρυθμικής γυμναστικής
Μελέτη του κώδικα βαθμολογίας της διεθνούς ομοοσπονδίας γυμναστικής
Βασικές αρχές κλασσικού χορού
Βασικές αρχές σύνθεσης προγραμμάτων ? χορογραφίας
Δημιουργία προγραμμάτων από τις ίδιες τις μαθήτριες
|
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ
|
Δύο (2)
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
|
Κώδικας βαθμολογίας Ρυθμικής Αγωνιστικής Γυμναστικής της Ελληνικής Γυμναστικής Ομοσπονδίας,
Από το βιβλίο «Ρυθμική Γυμναστική» (συγγραφείς: Jastrjembska ? Titov, μετάφραση/επιμέλεια: Γιαννιτσοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ., εκδόσεις UNIVERSITYPRESS)
Χρήση πολυμέσων
Συνεργασία με την ορχήστρα του σχολείου
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
|
Οπτικοακουστικό υλικό (video με συνθέσεις μαθητριών)
Παρουσίαση του ομίλου της ρυθμικής γυμναστικής σε ενδοσχολική εκδήλωση
Πιθανή συμμετοχή του σχολείου στη Γυμναστράδα - γιορτή της γυμναστικής που διοργανώνει κάθε χρόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
|
ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ, ειδικότητα ρυθμικής γυμναστικής
|
Όμιλοι 2013-14
ΌΜΙΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΑΜΑΛΙΑ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ - ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΑΚΗ
ΣΤΟΧΟΙ
ΒΑΣΙΚΟΙ
- Καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων
- Βελτίωση ικανότητας παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου
- Ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ
- Να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές/μαθήτριες βιωματικές και ανακαλυπτικές μεθόδους απόκτησης της γνώσεις
- Να μάθουν να υποστηρίζουν έγγραφα ή/και προφορικά την προσωπική τους άποψη
- Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία δημοσιοποίησης των θέσεων τους
- Να κατανοήσουν τον ρόλο της υγιούς δημοσιογραφίας σε μια δημοκρατική κοινωνία
- Να μάθουν να ελέγχουν την εγκυρότητα των πληροφοριών, όπως και να αξιολογούν κείμενα και πληροφορίες που κυκλοφορούν στα ΜΜΕ
- Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, την παρατηρητικότητά τους και να ευαισθητοποιηθούν σε καίρια κοινωνικά ζητήματα
- Να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντά τους για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τις ξένες γλώσσες, κ.λ.π.
- Να γνωρίσουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τον δημοσιογραφικό χώρο
ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ Ή ΜΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
ΣΤΟΧΟΙ
- Ανάπτυξη μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
- Καλλιέργεια και εμβάθυνση στη μαθηματική σκέψη.
- Εφαρμογή των μαθηματικών σε προβλήματα της καθημερινής ζωής.
- Χρήση νέων τεχνολογιών στην έκφραση και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
- Ψυχαγωγία, ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και ευγενούς άμιλλας.
ΟΜΙΛΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Η ?ετερότητα? και η έννοια του ξένου σε μια Ευρώπη που εξελίσσεται και ?ολοκληρώνεται? μέσα από τον ευρωπαϊκό και ελληνικό κινηματογράφο.
KAΛΟΓΕΡΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
- Με δεδομένο τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της ελληνικής και ευρωπαϊκής κοινωνίας εκφράζεται ολοένα και εντονότερα το αίτημα για όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη των οικονομικών μεταναστών και προσφύγων, αλλά και για την ειρηνική και αρμονική συνύπαρξη των ομάδων που συναποτελούν το πολύχρωμο ψηφιδωτό της σύγχρονης κοινωνίας. Μέσα από τις εργασίες του ομίλου αυτού επιχειρείται η προσέγγιση της έννοιας του ξένου σε πολλαπλά επίπεδα, ώστε να καταδειχθεί η σχετικότητα της έννοιας, να συζητηθούν οι συνυποδηλωτικές της περιπέτειες μέσα στον χρόνο, να συνδεθεί η έννοια με την ιστορία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης από τα πρώτα της βήματα μέχρι σήμερα, και να αποτιμηθούν οι συνειρμοί της σε ιδεολογικό και κοινωνιολογικό επίπεδο. Μεταξύ των μαθησιακών στόχων είναι η αισθητική και καλλιτεχνική καλλιέργεια των μαθητών, οι οποίοι θα έρθουν σε επαφή με έργα κορυφαίων κινηματογραφιστών/ντοκιμενταριστών, η ενημέρωσή τους σχετικά με τον προβληματισμό που δημιουργεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της ευρωπαϊκής καθημερινότητας και η ευαισθητοποίησή τους στις προκλήσεις που αυτός θέτει. Παράλληλα, ως αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη εκτιμώνται η σχετικοποίηση της έννοιας του ξένου και ο εποικοδομητικός διάλογος με τον φόβο που η ετερότητα προκαλεί σε διαπροσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Τέλος, ο όμιλος αναμένεται να πλουτίσει τους συμμετέχοντες πολύπλευρα ως προσωπικότητες, αφού, εκτός των άλλων, θα προκαλέσει μέσα από τις προβολές ποικίλων κινηματογραφικών ειδών πληθώρα συναισθημάτων.
ΟΜΙΛΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ :«ΤΑ ΜΗΛΑ ΤΟΥ ΜΑΓΕΙΡΑ»
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ- ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
(ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ?ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ)
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΣΜΑΡΟΥΛΑ
ΣΤΟΧΟΙ
- ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΩΦΕΛΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
- ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ-ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΕ ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ.
- ΒΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ-ΦΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΗΝΟΒΙΑ - ΚΡΥΣΤΑΛΙΑ ΤΕΡΨΙΔΟΥ
ΣΤΟΧΟΙ
- ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΛΟΓΟ
- ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
- ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
- ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΟΔΥΟΝΤΑΙ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ, ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ,
- ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ
ΟΜΙΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: Εικονικοί κόσμοι (Virtual worlds)
Ένας χώρος μάθησης, πρόκλησης και δράσης. Ελάτε να τον γνωρίσουμε.
ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ
ΣΤΟΧΟΙ
- Τα εικονικά περιβάλλοντα μάθησης ενσωματώνουν τα πλεονεκτήματα της ατομικής μάθησης και της μάθησης σε ομάδα με τη βοήθεια των ΤΠΕ (Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας). Η δημιουργία του ομίλου στοχεύει στην παροχή βασικών γνώσεων στην εικονική πραγματικότητα, στις έννοιες και τα χαρακτηριστικά των εικονικών περιβαλλόντων μάθησης, καθώς και στην καλλιέργεια βασικών τεχνικών δεξιοτήτων και μεθόδων για τη χρήση των συνεργατικών εικονικών περιβαλλόντων μάθησης.
- Κατά την διάρκεια του ομίλου οι μαθητές μέσα από τους τρισδιάστατους χώρους θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας, θα εξασκηθούν σε τρόπους διευκόλυνσης διαμοιρασμού της πληροφορίας με αλληλεπιδραστικό τρόπο, θα ενεργοποιήσουν συνεργατικά διαχειριστικά εργαλεία τα οποία μπορούν να διευκολύνουν και να βοηθήσουν στη διαχείριση των δράσεων της ομάδας και κοινωνικό λογισμικό που βοηθά τους χρήστες στην αλληλεπίδραση και ανταλλαγή δεδομένων. Επίσης θα αξιοποιήσουν πολυμεσικά εργαλεία υποστήριξης του μαθησιακού υλικού.
ΌΜΙΛΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
Απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας
ΕΛΕΝΗ ΔΟΛΑΠΤΣΗ
- Οι μαθητές μέσα από διάφορες ασκήσεις, προσωπικό υλικό και παλιά θέματα θα εξοικειωθούν με τον τρόπο εξέτασης που απαιτείται για την απόκτηση του Πτυχίου.
ΌΜΙΛΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
Απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας
ΧΟΪΔΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ - ΔΙΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ
- Οι μαθητές μέσα από διάφορες ασκήσεις, προσωπικό υλικό και παλιά θέματα θα εξοικειωθούν με τον τρόπο εξέτασης που απαιτείται για την απόκτηση του Πτυχίου.
|
|