Διαθεματικές διδασκαλίες
Η ισότητα ως μαθηματική έννοια.Η ισότητα των φύλλων στην ελληνική Αρχαιότητα και στην νεοελληνική λογοτεχνία
   (Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες: Δ. Ανδρίτσος, μαθηματικός - Δ. Κόκκορης, φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Η ποικιλομορφία του θέματος ,το οποίο είναι δυνατό να προσεγγιστεί από διάφορες "οπτικές γωνίες"
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες να κατανοήσουν και να αισθανθούν -ξεκινώντας από τα μαθηματικά- ότι διαφορετικές οντότητες μπορούν να ισούνται ή να εξισώνονται, γεγονός που αντανακλάται ως έλλειψη, ως βίωμα αλλά και ως ζητούμενο και στην κοινωνική (αρχαία ελληνική κοινωνία) και στην πολιτιστική (νεοελληνική λογοτεχνία) ζωή
Αθλητισμός στο Βυζάντιο
    (Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες: Κ. Τσολακίδου, φιλόλογος - Ε. Τέγου, θεολόγος- Γ. Αναστασιάδης, γυμναστής
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Η επικαιρότητα του θέματος λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα
- επεξεργασία Βυζαντινών κειμένων, για την άντληση ιστορικών πληροφοριών
- συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού
- επίσκεψη σε μουσεία και αθλητικές εγκαταστάσεις με σκοπό τη σύγκριση των αγωνισμάτων στο παρελθόν και το παρόν.
- επίσκεψη στο Αρχαιολογικό και στο Βυζαντινό Μουσείο
- επίσκεψη σε αθλητικές εγκαταστάσεις και παρακολούθηση αγώνων
Τα ποτάμια της Ελλάδος
    (Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες: Τ. Τογανίδης , φυσικός Ε.Χαρίτου, φιλόλογος -Β. Τσαμπουλατίδου, πληροφορικός -Γ. Πατρώνας, μουσικός
H επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν :
- Να γνωρίσουν οι μαθητές την ελληνική υδρογραφία σε σχέση με το ανάγλυφο της χώρας και σε σχέση με τη μυθολογία
την ιστορία του τόπου
- τη λογοτεχνική μας έκφραση και παραγωγή
- τη μουσική επιμέλεια των τραγουδιών γενικά για τα ποτάμια
- την αλληλεπίδραση ενός φυσικού στοιχείου (το ποτάμι) με το υπόλοιπο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και τα ερεθίσματα για πνευματική δημιουργία που προκαλεί στον άνθρωπο
Η σημασία του ελαιόλαδου στη διατροφή και υγεία. Ιστορικές, μυθολογικές και λογοτεχνικές αναφορές
   (Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες : Σ. Δεληγιάννη, γεωπόνος- Α. Παπαργυρίου, φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Οι αλλαγές που παρατηρούνται τις τελευταίες δεκαετίες στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων και, ιδίως των νέων, επιβάλλουν ως επιτακτική την ανάγκη να ενημερωθούν οι μαθητές για τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου και εν γένει της μεσογειακής δίαιτας, αντλώντας πληροφορίες από την επιστήμη της γεωπονίας, αλλά και από την ελληνική παράδοση
Η δυαδικότητα ως μοντέλο ερμηνείας του κόσμου
   (Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες: Γ. Πάγκαλος, γερμανικών Κ.Κουτά, γαλλικών-Ε. Μαυραγάνη, διευθύντρια
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Οι ανθρώπινες σχέσεις αποτελούν θέμα ύψιστου ενδιαφέροντος γα τους μαθητές, ιδιαίτερα της εφηβικής ηλικίας
- Γνωριμία των παιδιών με τα κείμενα του Πλάτωνα και η κατανόηση του ως μυθικό μοντέλο ερμηνείας προβλημάτων, τα οποία απασχολούν τους ανθρώπους ως τις μέρες μας
- Ανάγνωση επιλεγμένων αποσπασμάτων του Συμποσίου και προβληματισμός πάνω στο κείμενο του Πλάτωνος
- Προτάσεις για διασκευή του ώστε να μπορεί να αποτελέσει τη βάση θεατρικού δρώμενου. Θεατρικό παιχνίδι με κατεύθυνση τη δραματοποίηση σκηνών από τους μύθους του κειμένου
- Θεατρικό δρώμενο η κεντρική ιδέα, δηλαδή η αρχική δυαδική ενότητα των ανθρωπίνων όντων, ο χωρισμός τους ως τιμωρία για την υπεροψία τους και έκτοτε η εκ νέου επιδίωξη της ενότητας και η αναζήτηση του "ετέρου ημίσεως"
Οι σχέσεις των δύο φύλων στη νεοελληνική πεζογραφία
   (Σχολικό Έτος 2003 - 2004)
Διδάσκοντες:Δημήτρης Κόκορης,φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Αρκετά κείμενα δόθηκαν στα παιδιά που αναφέρονταν στις σχέσεις των δύο φύλων.
- Το συμπέρασμα, αναμενόμενο και έως ένα βαθμό κοινότοπο, είναι ότι οι σχέσεις των δύο φύλων - και συνδεόμενες με εκπαιδευτικό / διδακτικό υλικό, αλλά και ως θέμα γενικότερης συζήτησης και προβληματισμού στο σχολείο - συγκροτούν ένα δημιουργικό πεδίο
- Ωστόσο, οι απόψεις των παιδιών είναι ποικίλες και δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από το φύλο των μαθητών, αλλά συναρτώνται και με την περιρρέουσα κοινωνική ατμόσφαιρα, και με τις πολιτισμικές αξίες, και με τα πρότυπα ζωής που δεν είναι κοινά για όλους
Η Θεσσαλονίκη στα υστερορωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια
   
(Σχολικά Έτη 2004 - 2005 και 2005 - 2006)
Διδάσκοντες καθηγητές:Ν. Μερούσης,φιλόλογος-Κ.Μυλωνά,αγγλικών-Ε.Χαρίτου,φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και γνωριμία με τα υστερορωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία της πόλης
- Μαθητές παρακολούθησαν στο τέλος Νοέμβρη και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. Στην ίδια κατεύθυνση εντασσόταν η διάλεξη της αρχαιολόγου του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης κας Αγγελικής Κουκουβού η οποία παρουσίασε στο σχολείο μας λίγο πριν το Πάσχα τα αρχαιολογικά δεδομένα για τη Θεσσαλονίκη στα ρωμαϊκά και υστερορωμαίκά χρόνια.
- Γνωριμία των μαθητών , με τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία αυτής της εποχής της πόλης μας
Αχειροποίητος,Αγία Σοφία, το Γαλεριανό Συγκρότημα στην πλατεία Ναυαρίνου, Άγιος Δημήτριος,Παναγία Χαλκέων,Μεταμόρφωση του Σωτήρος,Αψίδα του Γαλερίου. Eκπόνηση γραπτών εργασιών:
Τα τείχη της Θεσσαλονίκης
Η ιστορία της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης
Ο Αγ. Νικόλαος Ορφανός
Η Μονή Βλατάδων
Η Υστερορωμαϊκή Θεσσαλονίκη
Ατομα με ειδικές ανάγκες:
Το δικαίωμα στη διαφορά. Στάση της ελληνικής και της αγγλικής πολιτείας / κοινωνίας
   
(Σχολικό έτος 2003-2004)
Διδάσκοντες καθηγητές:Μ.Περσείδου,αγγλικών-Α.Καρρά, φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Ευαισθητοποίηση των μαθητών
- Κατανόηση ότι σε μια κοινωνία οι πολίτες πρέπει να νιώθουν πως ανήκουν όλοι ανεξαιρέτως σ' αυτήν και ότι είναι και σημαντικοί και αποδεκτοί από όλους, ανεξάρτητα από τις δυνατότητές τους
- Να συνειδητοποιήσουν ότι η συνεργασία, ο σεβασμός, η αλληλοκατανόηση και η αλληλοαποδοχή αποτελούν το θεμέλιο για την οικοδόμηση μιας σύγχρονης κοινωνίας που δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους πολίτες
- Προβολή της αγγλικής παραγωγής ταινίας "I'm Sam" και ταυτόχρονα καταγραφή από τους μαθητές σημείων σχετικών με το θέμα και σχολιασμός
- Συζήτηση των διαφόρων προβλημάτων μάθησης και των τρόπων αντιμετώπισης τους τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στην κοινωνία
- Αναφορά στους Παραολυμπιακούς Αγώνες-Μαρτυρίες σύγχρονων αθλητών
Σεισμοί - Ηφαίστεια.Μύθοι και πραγματικότητα
   
(Σχολικό έτος 2003 - 2004)
Διδάσκοντες καθηγητές:Σ.Πολίτης, φυσικός-Χ.Τσαγκούλη, φιλόλογος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Το ενδιαφέρον διδασκόντων και μαθητν με δεδομένο το γεγονός ότι η χώρα μας είναι μία από τις πλέον σεισμογενείς περιοχές του πλανήτη.
- Να κατανοήσουν οι μαθητές το μηχανισμό δημιουργίας των σεισμών και τις επιπτώσεις του στη κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου
- Να ενημερωθούν οι μαθητές σχετικά με τις τελευταίες έρευνες πάνω στην πρόγνωση των σεισμών
- Η ενημέρωση των παιδιων σχετικά με την αντισεισμική άμυνα.
Η "θεολογική γλώσσα" του Οδυσσέα Ελύτη και τα "λυρικά" μαθηματικά
   
(Σχολικό έτος 2005-2006)
Διδάσκοντες: Τ. Λημναίου, μαθηματικός-Μ.Καράμπελια,θεολόγος
Η επιλογή του θέματος της διδασκαλίας και τα στάδια εργασίας που ακολουθήθηκαν ήταν:
- Μαθηματικά και ποίηση, είναι ένα θέμα πολλές φορές ίσως ακατανόητο για κάποιον να αντιλαμβάνεται τον κόσμο αποκλειστικά και μόνο με την λογική.
- Πρόκειται για το χώρο των θεολογικών αξιωμάτων που έχουν μια εντυπωσιακή αντιστοιχία με τον ποιητικό λόγο του Οδυσσέα Ελύτη
- Όταν ο ποιητής οραματίζεται μας προτείνει έναν κόσμο όπου η τέχνη της φύσης βρίσκει τη δύναμη να νικήσει τις διασπαστικές τάσεις, είναι βέβαιο ότι θεολογεί, ακόμη και αν η πρόθεση του δεν είναι αυτή
- Όταν προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα μαθηματικά που υπάρχουν στο έργο του Ο. Ελύτη για ποια μαθηματικά μιλάμε;
- Στα κλασικά μαθηματικά, δομικά στοιχεία είναι οι αριθμοί και τα σχήματα και χώρος της διδασκαλίας τους το σχολείο και ο μαυροπίνακας
- Στα "λυρικά" μαθηματικά, δομικά στοιχεία είναι η ελιά, το αμπέλι, το καράβι, τα συναισθήματα. Χώρος διδασκαλίας, η θάλασσα και ο φυσικός περίγυρος
Επιστροφή στην σελίδα Δραστηριότητες