Πολιτιστικά προγράμματα
- Ταξίδι στη Μεσόγειο μαζί με τον Οδυσσέα (Σχολικό έτος 2005-06)
Σύμβουλοι καθηγητές: Βίκυ Τσαμπουλατίδου-πληροφορικός, Αργύρης Παπαργυρίου-φιλόλογος
Η σύνδεση των σταθμών της Οδύσσειας συγκεκριμένα σημεία της Μεσογείου ήταν μια ευκαιρία να δούμε αυτό το θαυμάσιο έργο με ένα διαφορετικό μάτι πέρα από το κλασσικά «φιλολογικό», δηλαδή περιγραφή χαρακτήρων παρομοιώσεις κλπ.
Στην εργασία μας, ακολουθώντας τα βήματα του Οδυσσέα, διερευνήσαμε τη γεωγραφία, την ιστορία και τη μυθολογία κάθε σταθμού του ταξιδιού αυτού.
Η έκθεση «La Mer» που έγινε στην Bibliotheque Natonale de France στο Παρίσι, μας έδωσε το κατάλληλο υλικό που δεν μπορούσαμε να βρούμε στην ελληνική βιβλιογραφία.
Εκδώσαμε τεύχος το οποίο αντλεί πληροφορίες από τις εργασίες δύο ακαταπόνητων ελληνιστικών, του Yves Berard και του Jean Cuisinier καθώς και από το Διαδίκτυο.
- Τόπος και τοπίο στη νεοελληνική ζωγραφική ( Σχολικό έτος: 2004-05)
Σύμβουλοι καθηγητές: Δημήτρης Κόκκορης-φιλόλογος, Τογανίδης Τρύφων-φυσικός
Επιλέξαμε δέκα πίνακες νεοελλήνων ζωγράφων, οι οποίοι απεικονίζουν τόπους, ώστε να υπάρχει και ένας θεματικός άξονας στην εργασίας μας.
Το υλικό αντλήθηκε από τους τόμους της σειράς "Έλληνες ζωγράφοι" και από το εκπαιδευτικό CD-ROM "Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Ελληνικής Ζωγραφικής" και από την έκδοση "Δώδεκα ζωγράφοι της Θεσσαλονίκης" των εκδόσεων ΡΕΚΟΣ.
- Η ανθρώπινη μορφή στη νεοελληνική ζωγραφική (Σχολικό Έτος:2005-2006)
Σύμβουλοι καθηγητές: Δημήτρης Κόκκορης-φιλόλογος, Τρύφων Τογανίδης-φυσικός
Επιλέξαμε δέκα πίνακες νεοελλήνων ζωγράφων, οι οποίοι απεικονίζουν ανθρώπινες μορφές, ώστε να υπάρχει και ένας θεματικός άξονας στην εργασίας μας.
Οι πηγές μας ήταν:Οι τόμοι της σειράς "Έλληνες ζωγράφοι" και εκπαιδευτικά CD-ROM ( Ίδρυμα Λαμπράκη)
- Το δημοτικό τραγούδι της ιδιαίτερης μου πατρίδας ( Σχολικό έτος: 2005-06)
Σύμβουλος καθηγήτρια: Ανδρονίκη Σερενίδου-μουσικός
Ο κύριος σκοπός της ανάθεσης αυτού του θέματος ήταν να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές μέσα από το αντικείμενο της μουσικής:
α) να γνωρίσουν καλύτερα τις ρίζες της παράδοσης του τόπου καταγωγής του
β) να συλλέξουν τραγούδια από ζωντανές ηχητικές καταγραφές που πραγματοποίησαν οι ίδιοι από συγγενικά τους πρόσωπα ή από άλλες έγκριτες δισκογραφικές παραγωγές τα οποία περιέχονται σε δύο CD που περιλαμβάνονται στην παρουσία εργασία
γ) να ασχοληθούν με καταγραφές κειμένων, καθώς και μεταφράσουν από διαλέκτους
δ) να ερευνηθούν ιστορικά , γεωγραφικά και λαογραφικά στοιχειά
ε) να γίνει προσπάθεια αναγνώρισης των μουσικών χαρακτηριστικών, της λειτουργικότητας και τις ιδιαιτερότητες των τραγουδιών που επελέγησαν
Έτσι γνωρίσαμε την ποικιλία του πλούτου της παράδοσης και του πολιτισμού μας, ξεκινώντας από τα ελληνόφωνα χωριά του Σαλέντο, της Μεγάλης Ελλάδας της Κάτω Ιταλίας, έως τον Ακριτικό Πόντο και της Αλησμόνητες Πατρίδες.
Επιστροφή στην σελίδα Δραστηριότητες